Україна має всі шанси зайняти топ-позицію на світовому ринку молока.


Аналізуючи молочні ферми України, їх управлінські та виробничі практики, IFC бачать значний потенціал у зниженні собівартості молока через збільшення врожайності кормових культур і скорочення собівартості їх вирощування.

Анна Клименко, керівник консультаційних програм IFC в агробізнесі в Україні зазначила, що для молочної галузі України вердикт дуже позитивний — ринок зростає.
Враховуючи цей фактор, українські виробники та переробники мають мобілізувати ресурси та скооперуватися, поки вікно можливостей ще відчинене.

«Які це будуть ринки — залежить від нас. Їх доволі багато. Навіть якщо обрати Китай, Саудівську Аравію, Єгипет, Кенію, то в порівнянні з іншими, більш відомими конкурентами (Німеччина, США, Нова Зеландія), логістично ми є на порядок ближче до цих ринків. У нас вже є перевага в тому, що ми можемо бути вигіднішими з точки зору логістичних витрат» .

Окремі молочні ферми та переробники в Україні демонструють доволі високу прибутковість, але цих поодиноких випадків замало для того, щоб Україна зайняла достойне місце на глобальному ринку. Експортні ринки вимагають більших обсягів молочних продуктів, їх якості та стабільності поставок, чого можна досягти шляхом консолідації зусиль окремих гравців та створення вертикально-інтегрованої компанії.

З такими перспективами, ми можемо сміливо дивитись ширше на молочний сектор України та його роль на глобальному ринку молочних продуктів. А наш проєкт може стати рушійною силою у створенні такого ринку молока (за прогнозами на 2026 рік це 5000 сімейних ферм і 10% всього молока України).